بالاگرفتن اعتراضات به فعالیت های هسته ای استرالیا در مالزی
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبر آسیا، دادستان كل مالزی درخواست تعدادی از شهروندان مالزیایی برای بررسی قضایی تصمیم دولت در صدور مجوز موقت فعالیت شركت لیناس را رد كرده است.

شركت لیناس استرالیا كار ساخت كارخانه تولید مواد كمیاب هسته ای خود را در مالزی از چند سال پیش آغاز و اعلام كرده است این كارخانه به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.

ماده تولید شده در این كارخانه كه از نوعی ماده معدنی كمیاب استحصال می شود، مواد زائد هسته ای از خود بر جای می گذارد. این ماده كمیاب در تولید تجهیزات های – تك در آی پد و موشك كاربرد دارد.

10 شهروند مالزی در نامه ای به دادستان كل خواسته بودند تا مجوز صادره سازمان انرژی اتمی برای فعالیت این شركت را مورد بررسی قضایی قرار دهد. معترضان صدور این مجوز را از آن جهت كه ارزیابی های زیست محیطی دقیقی از تبعات منفی فعالیت این شركت وجود نداشته، غیر قانونی دانسته اند.

دادستان كل مالزی با رد این درخواست اعلام كرده است كه تنها مرجع بررسی كننده این تصمیم دولت مالزی و سازمان انرژی اتمی به عنوان مرجع صدور این مجوز است.

فعالیت این شركت استرالیایی از زمان آغاز تاسیس آن به علت آلودگی رادیو اكتیو ناشی از آن برای محیط زیست و انسان با مخالفت های زیادی در مالزی روبرو بوده است. روز یكشنبه گذشته نیز تعدای از معترضان به فعالیت این شركت در استان كوانتان تجمع كرده بودند.

دولت مالزی و مقامات این شركت استرالیایی اطمینان داده اند كه فعالیت این كارخانه با توجه به رعایت موازین زیست محیطی آلودگی رادیو اكتیو به دنبال نخواهد داشت.

آساق**335





:: برچسب‌ها: ایتالیا , دختر , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: